Medializace aktivit Národního muzea
Muzeum 3000, zpravodajský portál Národního muzea, odhaluje jedinečná tajemství. Více se dozvíte zde!
Národní muzeum i v průběhu roku 2014 cíleně propagovalo své akce a výstavy prostřednictvím médií. Ve svých objektech uspořádalo 18 tiskových konferencí, kterých se zúčastnila přední česká média, a rozeslalo 75 tiskových zpráv a tiskových oznámení, které prezentovaly výstavy, akce a další aktivity Národního muzea. Národní muzeum i nadále spolupracovalo se svými mediálními partnery – Českým rozhlasem a Českou televizí – a v rámci mediálních partnerství jednotlivých výstavních projektů navázalo kontakty i s dalšími významnými médii.
Velkou roli při medializaci akcí a projektů měly i v roce 2014 především webové stránky www.nm.cz, sociální sítě (facebook, twitter) a zpravodajský portál www.muzeum3000.cz, které představují hlavní komunikační nástroje Národního muzea. V závislosti na činnost Národního muzea byla v roce 2014 nejvíce komunikována témata související s rekonstrukcí Historické budovy, s výsledky vědecké práce odborníků Národního muzea, s výstavami výstavního cyklu Smrt a programu Okno do světa a s projektem Strážci paměti: 200 let muzejnictví v České republice. Velká pozornost byla věnována i dalším mimořádným tématům, která se podařilo prosadit, např. nález historického nápisu na vitríně z Historické budovy, Palackého mozek nebo příběh tzv. Jirušových beden.
Webové stránky www.nm.cz i v roce 2014 zastávaly funkci hlavního online informačního kanálu Národního muzea a zvaly na aktuální výstavy a akce, upozorňovaly na novinky a poskytovaly různorodé informace o instituci. Každý měsíc byl ze stránek rozesílán newsletter registrovaným uživatelům.
Za rok 2014 zaznamenaly stránky 422 447 návštěv a pokračoval tak trend růstu návštěvnosti. Vzhledem k rozšiřující se nabídce aktivit pro rodiny byla realizována nová sekce Pro rodiny s dětmi. Na Facebooku (fb) dosáhla stránka NM ke konci roku 8 270 fanoušků. Fb stránka NM stejně jako v minulých letech přinášela fanouškům jak pozvánky na akce a výstavy, tak zejména volný prostor pro komunikaci, sdílení atraktivních fotografií a zajímavých informací a postřehů ze života muzea. Aktivita fanoušků vzrostla i na Twitter profilu NM, který měl na konci roku 880 followerů. Twitter se osvědčil i jako kanál pro novináře; obsah NM z něj přebírají i profily velkých médií, jako je například iDnes.cz nebo ČRo.
Vývoj zpravodajského portálu Muzeum 3000 v roce 2014
Zpravodajský portál Muzeum 3000 vstoupil v roce 2014 do třetího roku své existence. Portál přináší novinky a zajímavosti z dění v Národním muzeu a slouží i jako komunikační platforma aktuálních událostí. Je určen široké veřejnosti, jako nástroj komunikace má však potenciál i ve vztahu k médiím. Týdně se na portálu objevují 4 články, jeden z nich obsahuje video. Interaktivitu portálu zajišťují ankety, online rozhovory a soutěže (ve spolupráci s www.nm.cz).
Portál navštívilo od 1. ledna do 31. prosince 2014 47 708 čtenářů (což je o 39 % víc než v r. 2013). Nejúspěšnější témata roku 2014: Výstava Opráski sčeskí historje 20. století, výstava Unikáty zemských muzeí, objev nápisů na vitrínách v Historické budově Národního muzea.
Muzeum 3000 nadále získává pravidelné čtenáře a šíří své dobré jméno mezi širokou veřejností, ale i mezi kolegy z odborné veřejnosti.