Propagace výstav a expozic
V roce 2018 oslavilo Národní muzeum významné jubileum, a to 200 let od svého založení v roce 1818. Tato událost spolu s výročím 100 let Československa se staly leitmotivem roku. Muzeum v jubilejním roce využívalo na svých tiskovinách speciální logo upravené k této události. Mimo standardní propagace výstav byly propagací podpořeny i jednotlivé akce oslav 200 let Národního muzea. Těm byl vytvořen vizuál a komunikační kampaň, jejímž cílem bylo návštěvníkům připomenout i objekty mimo muzejní komplex na Václavském náměstí a ukázat Muzeum i z jiného úhlu, než pouze z pohledu návštěvníka výstavy.
V roce 2018 došlo k utlumování mobilní aplikace a byla zahájena příprava pro zpracování aplikace nové. Zároveň v souvislosti se slavnostním otevřením Historické budovy Národního muzea byly v říjnu spuštěny webové stránky v nové grafice a s upravenou strukturou.
Archa Noemova
Propagace: leták výstavy v česko-anglické verzi, plakáty A2 v síti FAN, CLV plakáty, billboardy, tištěná inzerce, online inzerce
Světlo a život
Propagace: leták výstavy v česko-anglické verzi, plakáty A2 v síti FAN, CLV plakáty, billboardy, tištěná inzerce, online inzerce
Keltové
Výstava Keltové byla jako jeden ze stěžejních projektů roku 2018 podpořena intenzivní kampaní v letních měsících všemi marketingovými kanály. Probíhala distribuce letáků, výlepy v Praze i v regionech.
Propagace: leták výstavy v česko-anglické verzi, plakáty A2 v síti FAN, CLV plakáty, billboardy, tištěná inzerce, online inzerce, tv spot, rozhlasový spot
Česko-slovenská / Slovensko-česká výstava
(od 28. 10. 2018)
Propagace: leták výstavy v česko-anglické verzi, leták na doprovodné programy, plakáty A2 v síti FAN, CLV plakáty, billboardy, variapostery, rámečky ve vlacích, video upoutávka na nádražích, tištěná inzerce, online inzerce, polep v průchodu metra k Národnímu muzeu
2×100
(od 28. 10. 2018)
Propagace: leták výstavy v česko-anglické verzi, plakáty A2 v síti FAN, CLV plakáty, billboardy, tištěná inzerce, online inzerce, polep v průchodu metra k Národnímu muzeu
Ta kniha patří mně!
Propagace: leták výstavy v česko-anglické verzi, plakáty A2 v síti FAN, CLV plakáty, tištěná inzerce, online inzerce
Nagano
Propagace: plakát na objektech Národního muzea
Modrotisk
Propagace: leták výstavy v česko-anglické verzi, leták na doprovodné programy, plakát na objektech Národního muzea
Jak vzniká výstava
Propagace: plakát na objektech Národního muzea
Století trampingu
Propagace: leták výstavy v česko-anglické verzi, plakáty A2 v síti FAN, CLV plakáty, variapostery, rámečky ve vlacích, plakát na objektech Národního muzea, tištěná inzerce, online inzerce
Hudba a pohádka
(od 26. 5. 2017)
Propagace: leták výstavy v česko-anglické verzi, leták na doprovodné programy, plakáty A2 v síti FAN, CLV plakáty, billboardy, tištěná inzerce, online inzerce
Indiáni
(od 8. 12. 2017)
Propagace: leták výstavy v česko-anglické verzi, plakáty A2 v síti FAN, CLV plakáty, billboardy, tištěná inzerce, online inzerce
Dráteníci
Propagace: plakát na objektech Národního muzea
Kampaně
Oslavy 200 let Národního muzea
Oslavy jubilea Národního muzea začaly symbolicky 15. 4. 2018 víkendem „otevřených muzeí“, kdy pod heslem“ 200 let poznáváme svět. Poznejte vy nás!“ byly návštěvníkům zpřístupněny všechny objekty NM a byl na nich připraven zábavný doprovodný program, který umožnil nahlédnout do zákulisí muzejní práce.
Kampaň pokračovala dalšími tematickými akcemi na jednotlivých objektech v průběhu roku, aby vyvrcholila částečným zpřístupněním Historické budovy Národního muzea v den 100. výročí Československa. Otevření prostor Historické budovy NM po dlouholeté rekonstrukci se stalo stěžejní událostí roku.
Propagace: letáky akcí, plakáty A2 v síti FAN, CLV plakáty, billboardy, plakáty na objektech Národního muzea tištěná inzerce, online inzerce
Ulov si muzeum: v rámci kampaně k oslavám 200 let NM vznikla také soutěž pro návštěvníky o limitovanou edici odznáčků se symbolem NM – plejtvákem myšokem.
Vánoce v Národopisném muzeu
Propagace: plakát A2 na zastávkách MHD v síti FAN, plakát na objektech Národního muzea
100 let F. L. Riegera
Propagace: 2x CLV plakát na místech blízkých dopravním uzlům v centru Prahy a také Památníku F. Palackého a F. L. Riegra
Propagace vzdělávacích aktivit
V roce 2018 se Národní muzeum soustředilo také na propagaci vzdělávacích aktivit nejen pro rodiny s dětmi a školy, ale i pro dospělé. Pokračovali jsme s vydáváním a distribucí bulletinů pro všechny tři tyto kategorie se změnou v konceptu samotných tiskovin.
Pro školy byl v elektronické podobě vydán katalog vzdělávacích programů „Se školou“, který shrnoval nabídku vzdělávacích programů nabízených v jednotlivých pololetích. Jeho vizuální stránka byla inovována a také technické provedení bylo vylepšeno tak, aby celý dokument fungoval interaktivně.
Bulletiny doprovodných programů byly v roce 2018 nově vydávány v jedné variantě fungující jako dvouměsíční kalendář akcí, které Národní muzeum na svých objektech koná. V tomto novém provedení pak jsou akce zaměřené na rodiny s dětmi vizuálně jasně odlišeny a návštěvník má všechny potřebné informace prostřednictvím jedné tiskoviny. Distribuovány jsou v tištěné podobě jako cross-promo po objektech Národního muzea. V elektronické podobě je pak také uveřejňována aktuální verze na webových stránkách.