Medializace aktivit Národního muzea
Národní muzeum v průběhu roku 2016 cíleně propagovalo své akce a výstavy prostřednictvím médií. Ve svých objektech uspořádalo 13 tiskových konferencí a rozeslalo 72 tiskových zpráv a tiskových oznámení, které prezentovaly výstavy, akce a další aktivity NM. NM pokračovalo i nadále v úzké spolupráci se svými mediálními partnery Českým rozhlasem a Českou televizí a navázalo spolupráci s dalšími médii v podobě mediálních partnerství jednotlivých výstav a projektů. Velkou roli při medializaci akcí a projektů měly především webové stránky www.nm.cz, sociální sítě a zpravodajský portál www.muzeum3000.cz, které představují hlavní komunikační nástroje NM.
V roce 2016 byla v návaznosti na činnost NM nejvíce komunikována témata související s rekonstrukcí Historické budovy, s výstavami uspořádanými k příležitosti oslav 700. výročí narození Karla IV., výstavním projektem Okno do světa a s výsledky vědecké práce odborníků NM. Podařilo se prosadit i další mimořádná témata, např. světový objev tisku Mozartovy a Salieriho skladby ve sbírkách Českého muzea hudby.
Muzeum 3000
Muzeum 3000 přinášelo v roce 2016 již pátým rokem novinky a zajímavosti z dění v Národním muzeu. A to formou jak psaných textů, tak krátkých videí. Nechyběly články k probíhající rekonstrukci nebo k aktuálním výstavám.
Mezi nejúspěšnější články se zařadil objev ztracené Mozartovy skladby nebo články, které vznikly k výstavě Retro.
Oproti loňskému roku 2015 se návštěvnost zvýšila z 55 776 na cca 73 000. Poměr nových/vracejících se návštěvníků zůstal velmi podobný jako v loňském roce : cca 20% vracejících se ku 80% nových návštěvníků. Nové příspěvky na portálu byly propagovány i prostřednictvím webových stránek Národního muzea a pomocí sociálních sítí, jako je facebook nebo twitter.
V průběhu roku došlo k úpravě portálu a pro jeho návštěvníky přibylo několik zajímavých zlepšení. Asi hlavní novinkou se stala klíčová slova, která umožňují rychlé a přehledné vyhledávání podle témat.
Národní muzeum na webu a v sociálních sítích
Po celý rok 2016 webové stránky Národního muzea nm.cz přinášely zájemcům informace o výstavách, akcích i novinkách. Před koncem každého měsíce byl rozesílán newsletter na následující měsíc s vybranými záznamy z webu registrovaným uživatelům (na konci roku 1100 odběratelů).
Za rok 2016 zaznamenaly stránky 367 472 unikátních návštěvníků, zaznamenáno bylo 538 489 návštěv. V roce 2016 došlo k úpravám modulu kalendáře z důvodu lepšího využití i vyhledávání. V průběhu roku docházelo k dílčím změnám ve struktuře a vizuální stránce webu.
I v roce 2016 se dále rozrůstala fanouškovská základna sociálních sítí Národního muzea, které umožňují pohled do života a zákulisí muzea a zvou návštěvníky na výstavy a akce.
Facebooková stránka NM (cca 11 730 fanoušků) přinášela originální obsah vytvářený v NM – zajímavá videa, fotografie, gify, události, soutěže apod. Základna na Twitteru NM se rozrostla na 1680 followerů. Youtube (130 742 přístupů) zaznamenal nárůst přístupů o 115 % oproti loňskému roku. Nejsledovanějším videem loňského roku bylo video, na kterém byla poprvé přehrána nově nalezená Mozartova skladba (67 712 zhlédnutí).