výroční zpráva 2019

EN

Medializace aktivit Národního muzea

V roce 2019 uspořádalo národní muzeum celkem 7 tiskových konferencí a 12 komentovaných prohlídek výstav pro novináře. Na média se rozeslalo celkem 47 tiskových oznámení a 19 tiskových zpráv, přičemž většinu našich informací obvykle přebírají média v hojném počtu. V průměru má národní muzeum dle pravidelného monitoringu médií 17 výstupů za den.

Národní muzeum na webu a v sociálních sítích 

Tak jako v předcházejících letech využívalo Národní muzeum i v roce 2019 jako oficiální komunikační kanály účty na sociálních sítích Facebook, Instagram, Twitter a Youtube. Nově byl ve čtvrtém čtvrtletí založen i oficiální profil na platformě Linked-in, u něhož ještě nemáme dostatečné množství dat, abychom ho mohli zahrnout do tohoto vyhodnocení.  

Komunikace se soustředila zejména na propagaci výstav a akcí, atraktivní přibližování sbírkových předmětů a činností pracovníků Národního muzea a neposledně také představování nových vědeckých objevů jednotlivých odborů Národního muzea. V návaznosti na současné trendy byly při komunikaci nově využívány Instagram a Facebook stories a zároveň byly ve větší míře využíván video obsah a hashtagy, zejména nově nastavený oficiální hasthag Národního muzea #narodnimuzeum, kterým jsme označovali obsah na sociálních sítích. 

Jsme rádi, že se nám podařilo v roce 2019 s minimálním výdajem získat velmi dobrá čísla. V roce 2019 jsme téměř nevyžívali placenou podporu a prakticky všechen dosah naší stránky a obsahu byl organický. V roce 2019 jsme na facebookové stránce Národního muzea publikovali 193 unikátních příspěvků a dosáhli jsme průměrného denního dosahu 3 291 uživatelů.  Důraz jsme kladli i na tvorbu a publikaci videí, celkem jsme vytvořili 44 video příspěvků, které dohromady získali 62 154 zhlédnutí. To spolu s linky na články a náš web, obrázky a dalším obsahem přineslo celkem 125 282 interakcí. Za rok 2019 jsme získala naše FB stránka Národního muzea přes 2300 nových unikátních fanoušků – a tím jsme překročili hranici 20 000 sledujících. Nejúspěšnější příspěvek dosáhl unikátního dosahu 61 372 uživatelů a získal 6 057 interakcí. Kromě hlavní stránky jsme v tomto roce vytvořili také lokality jednotlivých objektů Národního muzea, abychom tak přitáhli více uživatelů k našemu profilu. 

V roce 2019 jsme na Twitteru publikovali 45 příspěvků, které dosáhli 297 164 impresí – to znamená, že se naše tweety objevily na obrazovkách uživatelů. Počet fanoušků se zvedl o 358 na celkový počet 3 291 sledujících z řad novinářů a široké veřejnosti. Profil Národního muzea byl zmíněn v 381 jiných tweetech. Díky našemu obsahu si uživatelé zobrazili profil muzea 4 586x. Tweety muzea posbíraly v roce 2019 celkem 733 srdíček. Nejúspěšnějším tweetem byl příspěvek z 16.1., který dosáhl 9 991 impresí a 210 reakcí.  

Na instagramovém účtu bylo za uplynulý rok zveřejněno celkem 144 příspěvků, které celkem získaly 22 041 srdíček a 395 komentářů. Počet fanoušků se zvedl o 2 850, čímž se zdvojnásobil dosavadní počet sledujících na 6 210. Nově využívané Instastories byly v průměru zobrazeny 750 uživateli. 

Videa na YouTubovém kanálu Národního muzea získaly celkem 84 570 zhlédnutí a uživatelé sledovali naše videa celkem 2 292 hodin. Pro muzejní profil jsme získali celkem 177 nových odběratelů. Je nutno říci, že YouTube primárně využíváme jako archiv videí a do současnosti jsme ho nepoužívali jako reklamní kanál.  I v roce 2019 jsme nadále pokračovali v propojování Youtube profilu s našimi webovými stránkami a Facebookem.