Medializace aktivit Národního muzea
Národní muzeum také během roku 2015 cíleně propagovalo své akce a výstavy prostřednictvím médií. Ve svých objektech uspořádalo 16 tiskových konferencí, kterých se zúčastnila přední česká média, a rozeslalo 63 tiskových zpráv a tiskových oznámení, které prezentovaly výstavy, akce a další aktivity Národního muzea. Národní muzeum i nadále spolupracovalo se svými mediálními partnery – Českým rozhlasem a Českou televizí – a v rámci mediálních partnerství jednotlivých výstavních projektů navázalo kontakty i s dalšími významnými médii. Velkou roli při medializaci akcí a projektů měly i v roce 2015 především webové stránky www.nm.cz, sociální sítě (facebook, twitter) a zpravodajský portál www.muzeum3000.cz, které představují hlavní komunikační nástroje Národního muzea. V závislosti na činnost Národního muzea byla v roce 2015 nejvíce komunikována témata související s rekonstrukcí Historické budovy, s výsledky vědecké práce odborníků Národního muzea, s výstavami výstavního cyklu Smrt a programu Okno do světa a s otevřením nové zoologické expozice Archa Noemova. Velká pozornost byla věnována i dalším mimořádným tématům, která se podařilo prosadit, např. anketě věnované pojmenování nově objeveného brouka rodu Eulichas nebo cyklu vycházek s názvem „Přírodou velkoměsta“.
Národní muzeum na webu a v sociálních sítích
Webové stránky Národního muzea nm.cz během roku 2015 informovaly o výstavách, doprovodných programech i novinkách. Každý měsíc byl ze stránek rozesílán newsletter registrovaným uživatelům. Za rok 2015 zaznamenaly stránky 422 447 návštěv. V průběhu roku docházelo k dílčím úpravám ve struktuře stránek. Byla také realizována anglická mutace sekce pro školy, na stránky byl integrován přenos ze dvou webových kamer přenášejících online dění na rekonstrukci Historické budovy NM. V roce 2015 se dále rozrůstala fanouškovská základna sociálních sítí Národního muzea. Profily NM na sítích Facebook (9200 fanoušků), Twitter (1280 folowerů) i Youtube (60603 zhlédnutí) umožnily uživatelům intenzivně sledovat dění v instituci. Sociální sítě poskytovaly vyvážené spektrum témat – pozvánky na akce a výstavy NM, zajímavosti z činnosti NM, prezentace zajímavých sbírkových předmětů, připomínání zajímavých výročí (ve spojitosti s předměty ze sbírek NM). V roce 2015 byla také spuštěna microsite výstavního cyklu Smrt (smrtvmuzeu.cz). Tyto stránky zaznamenaly 40 348 návštěv.
Vývoj zpravodajského portálu Muzeum 3000 v roce 2015
V roce 2015 přinášel Zpravodajský portál Muzeum 3000 již čtvrtým rokem novinky a zajímavosti z dění v Národním muzeu. Nechyběly ani články a videa k aktuálním událostem, jako například k vyhlášení architektonické soutěže. Velká pozornost byla i letos věnována vědecko-výzkumné činnosti Národního muzea. Portál je určen široké veřejnosti, jako nástroj komunikace má však potenciál i ve vztahu k médiím, které také přebíraly materiály z portálu pro své výstupy (např.: přebrání videa Návštěva u S. Kolíbala portálem iDNES.cz, informace k výběru jména nově objeveného brouka na iDNES.cz, video k novým expozicím NM na ČT, video k výstavě Říše středu na ČT, atd.).
Portál zaznamenal od 1. ledna 2015 do 31. prosince 2015 celkově 55 776 návštěv. 23% návštěvníků se opakovaně na náš portál vrátilo. V roce 2015 byl velký akcent kladen na představování předmětů ze sbírek Národního muzea. Úspěšný byl v tomto směru seriál o TOP předmětech. Dobré ohlasy mezi veřejností měla také archeologická témata.
Nové příspěvky na portálu byly propagovány i prostřednictvím webových stránek Národního muzea a pomocí sociálních sítí, jako je facebook, nebo twiter.